Jeg heter Frida, og mitt mål som konsulent er at sosiale medier skal bestå av innhold publikum faktisk vil ha🌈✨ Oppskriften trenger ikke være så vanskelig, men den innebærer å fjerne en ingrediens mange av oss bruker for mye i dag, nemlig kommunikasjon på egne premisser.
​
​
​
Hvorfor er kommunikasjon på egne premisser et problem?
Jo, fordi den type kommunikasjon er blottet for selvinnsikt. Ingen av oss er verdens navle, selv om vi kan like å tro det. Og ingen av oss er så interessante som vi tror, uansett hva virksomheten vår driver med.
Skal man forvente engasjement fra målgruppen man snakker til, er man nødt til å gjøre et skikkelig stykke arbeid. Og det innebærer en publikumsorientert strategi - med fullt fokus på menneskene du ønsker å nå ut til🎯
Min erfaring, både som ansvarlig for sosiale medier i Amnesty og gjennom kontoen min @frida.tegner, er at volumet av engasjement vokser enormt når du pakker inn budskapet ditt på riktig måte. Ofte handler det om å ta et skritt tilbake, og unngå antakelser om at menneskene du snakker til sitter på samme bakgrunnsinformasjon som deg.
Du må gi dem nok informasjon, men ikke for mye. Og du må gi informasjonen i riktig kanal📲
Foredrag: Her holder jeg foredrag om Instagram på Social Media Days 2022
Nøkkelen er historiefortelling - og hvordan du pakker inn denne historien rent visuelt. Får du til det, vil engasjementet på kontoene dine vokse betraktelig. For da handler det ikke lenger om deg og dine produkter - det handler om målgruppen og deres behov😌
Det gangner både virksomheten din - og menneskene du snakker til: Du får bedre resultater og målgruppen får innhold de faktisk har nytte av.

